Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Letní pionýrské tábory - moje trauma z dětství

"Pionýráky" jsem v dětství nesnášela. Na jednom jsem trpěla v promoklym stanu, na druhym jsem prožila téměř šikanu a na třetím jsem utrpěla málem infarkt z údajné stezky odvahy :)

Nejmenším zlem na táborech mi paradoxně připadalo držení bobříka mlčení. Čemuž ale nemůže uvěřit můj muž :)

Můj odpor ke kolektivismu všeho druhu se ve mně rýsoval už od dětství a v tehdejší době to byl obzvláště problém :)

Všude jsem se chovala jako samotář a stačil mi můj malý tichý koutek k osobnímu rozjímání a přemýšlení.

Jak jsem ho měla ale např. nalézt v malém stanu, kde jsme se tísnily tři "vlastivěrné" pionýrky? :)

Další věc co mě na táborech ničila, byly ranní rozcvičky. Z domova jsem byla sice zvyklá, že buzení probíhalo ve stylu budících scén z filmu "Pupendo" , kterými J. Dušek budil své - též budovatelstvím zasáhlé -  filmové děti, ale přesto to ve mně zanechalo téměř trvalé anticvičební následky :)

Hlavně jsem ale nechápala, proč mám pořád někoho poslouchat a dělat věci, na které nemám zrovna náladu.

Na jednom táboře, který se neodehrával ve stanu, mě dokonce kolegyně pionýrky, zamkly ve skříni, a to jen proto, že jsem pořád chtěla být nestranicky stranou :)

Největší šok jsem si odvezla z jedné stezky odvahy. Dodneška mám husí kůži, když si vzpomenu na tento táborový druh "zábavy" .

Ráda se bojím, ale tenkrát jsem si málem uhnala dětský infarkt :) Na konci té strastiplné cesty, na mě totiž vyskočila a vybafla ze tmy naše pionýrská vedoucí, navíc ten typ, co mohl strašit i ve dne se stejným účinkem :)

Následoval můj téměř zvířecí výkřik hrůzy z leknutí - a poté - dvě hodiny chlácholení všech přidružených soudružek :)

Často přemýšlím, jestli tyto zážitky neměly třeba vliv na to, že mám ráda adrenalin a hororové filmy. I když by to vlastně mělo být naopak..:)

Svoji dceru jsem na tábory nikdy nenutila, a i když vyrostla v jiné době, prostě ji nechci nutit do něčeho, co se ji nezdá. Vím totiž, jak jsem to pak prožívala já, jen našim jsem to vlastně celé nikdy neřekla, protože oponování všeho druhu, nebylo tenkrát v módě, a já jim zřejmě nechtěla přidělávat starosti, ale dneska už mamince svoje živé a nemilé vzpomínky na tábory s chutí vyprávím :)

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lucie Prochazkova | neděle 2.3.2008 8:36 | karma článku: 34,11 | přečteno: 10536x
  • Další články autora

Lucie Prochazkova

Života pokusy

V životě se má prý zkusit všechno, třeba i založit blog :)

24.3.2008 v 11:43 | Karma: 10,00 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ostatní

Lucie Prochazkova

Husákovy děti - nostalgie dětství vs. komunistická ideologie

Patřím ke generaci tzv. "husákových dětí". Komunismus provázel moje dětství a téměř i dospívání.

6.3.2008 v 16:20 | Karma: 19,89 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Ostatní

Lucie Prochazkova

Piš radši o lásce, nebo za chvíli dostaneš do držky..

Tuto sms mi poslala moje jinak velmi slušně se vyjadřující sestra, která tak reagovala po přečtení diskuze pod mým článkem :)

4.3.2008 v 18:12 | Karma: 14,40 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Ostatní

Lucie Prochazkova

Český lev - za chvíli to vypukne

Blíží se vyhlášení Českého lva za rok 2007 a já netrpělivě očekávám jeho zahájení :)

1.3.2008 v 18:12 | Karma: 10,04 | Přečteno: 936x | Diskuse| Ostatní

Lucie Prochazkova

S Čunkem na "Lavičce"

Dnes mě přijemně překvapil rozhovor Vojty Lavičky a Jiřího Čunka v magazínu MF DNES

21.2.2008 v 18:32 | Karma: 11,34 | Přečteno: 845x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Varšava jako první polské město zakázala kříže na úřadech, opozice se bouří

17. května 2024  7:21

Varšava jako první město v převážně katolickém Polsku zakazuje kříže v městských úřadech a...

Texaský guvernér omilostnil muže odsouzeného na 25 let za zabití demonstranta

17. května 2024  7:04

Guvernér Texasu Greg Abbott udělil milost muži, odsouzenému k dvaceti pěti letům vězení za to, že v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1108x
jsem (p)savec od přírody:)
oblíbený citát - Kdo vítězí nad lidmi,je mocný.Kdo vítězí nad sebou,je nejmocnější./Lao-c´/

Seznam rubrik